Salı, Şubat 06, 2007

The Flintstones(Taş Devri)



Taş Devri olarak bildiğimiz çizgi film bir Hanna-Barbera yapımıdır.Yayın tarihi Amerikada 1960-1966 yıllarıdır,çok eski bir geçmişi vardır yani.Topam 166 bölüm yayınlanmıştır.Yapımcıları William Hanna ve Joseph Barbera'dır.Karakterlerimizi Seslendirenler; Alan Reed (Fred'in sesi)Jean Vander Pyl (Wilma'nın sesi)Mel Blanc (Barney'nin sesi)Bea Benaderet (Betty'nin sesi, 1.-4. sezon)Gerry Johnson (Betty'nin sesi, 5.-6. sezon)Ana karakterlerimiz;Fred,Wilma,Barney ve Betty ve Dino idi.Onların taş devrinde,dinazorların ulaşım araçları,mutfak araçları,iş araçları vb şekilde çokça kullanıldığı bir dünyada ki maceralarını izlerdik.Benim favori karakterim bambam dı...;)bebeklik bölümlerinde tabi ,büyüyünce o sevimliliği kalmadı...bunların bir de komşuları vardı frenkastain kılıklı bir adam ve bunun dracula kılıklı karısı..garip komşulardı en az fred ve Wilma kadar =)) Fred sürekli bu komşularıyla kavga ederdi...;)kızının onların çocuklarıyla arkadaşlık kurmasını hiç istemezdi...çocukken bu çizgi filmin ataride çok güzel bir oyunu vardı ve bitirmek için gecemi gündüzüme kattığımı çok iyi hatırlıyorum =))İnsanı canından bezdirirdi ama Bambam ve Çakılı hapis kaldıkları volkan dağından kurtarmak için değerdi...Günümüz eşyalarının taş devrindeki uygulamalarıda süperdi...zaten bu uygulamaları Jetson'lar ile birlikte en iyi yapan iki çizgi filmden biridir:))
oyunda Barneyin yapabildiği ama Fredin yapamadığı şeyler vardı galiba bu yüzden sık sık karakter değiştirdik bir parmağımız daimi select tuşundaydı yani.Sanırım Barney ip üzerinde ilerliyebiliyor ağaçlara tırmana biliyordu,Fred ise kas gücüne sahipti =)....Uçan bi dinazor(kuş) üstünde ilerlediğimiz bölüm en sevdiğim bölümdü...En nefret ettiğim bölüm ise peşimizde son hızla taştan dev bir tekerleğin geldiği,durmadan yükselen lavlara yakalanmadan çıkışa ulaşmaya çalıştığımız bölümdü, binlerce kez uğraşmıştım geçicem diye ama azmin elinden hiç bir şey kurtulamaz en sonunda geçmiştim:)Oyunun sonunda yavru bi dinozor geliyordu eğer onu döfersek;)annesini çağırıyodu boyu benim atarimi bağladığım 37 ekran tv kadar vardı:)ekranı kaplıyordu yani onu sadece birkez yenmeyi başardım nası yaptım bilmiyorum birdaha da o oyuna elimi sürmedim zaten o kadar zordu ama kurtardım yani bambamla çakılı cool hemde çok cool :) ))

1 yorum:

GonbeTR dedi ki...

Taş Devri'ni ben de çok severdim. Küçükken ne izlemişliğim vardı ama. Oyununu anlatmışsın, okudukça çocukluğum ve o oyun başında geçirdiğim eğlence dolu saatler aklıma geldi. Gerçekten çok güzel bir oyundu o. Galiba kısa bir sğre önce Taş Devri'nin çizeri vafet etti. Allah rahmey eylesin .Bize bu kadar güzel bir eser bıraktığı ve çocukluğumuzu reknlendirdiği için teşekkür ederiz.